منشور اخلاقی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل
ما مردم را ولی نعمت خود دانسته و خدمت صادقانه و بدون منت به آنان را تکلیف الهی و وظیفه قانونی خود میدانیم ارتقاء – بهروری- صداقت امانت – و سرعت در ارائه خدمت بهینه و پایدار را سرلوحه حرکت خود در همه ابعاد به عنوان یک راهبرد و مهم سازمانی مورد توجه قرار میدهیم . مطالبه بهر مندی مردم از خدمت رسانی مسوولان همواره در اولویت و محوریت کاری سازمان قرار دارد سعی و تلاش ما ایجاد فضای مراودت با استفاده از مشارکت همگانی همراه با تعهد و تحقق مطالبات حقه مردم می باشد .
توجه و مقید بودن به اصل حلال و حرام در آسیب زدائی و ایجاد وجدان کاری را اساس کار خود می دانیم و برآن باوریم با احساس مسئولیت و علم و تخصص و ارائه خدمات ماندگار و زود بازده موجبات رشد و پویایی سازمان را موجب شویم .
خوشروئی – متانت طبع و رفع هرگونه تبعیض از عموم کارکنان سازمان در جهت ایجاد محیطی آرام توام با اعتماد برای ارائه راهکارهای مناسب سر لوحه فعا لیت های سازمان می باشد .
هرکس برادرمسلمان خودرابا کلمه لطف آمیز تکریم کند وغم اورا بزداید همواره درسایه جاویدان لطف الهی است .
پیامبر اکرم ( ص )
رقابت صحیح ، مشروح و مقبول ، رقابت درخدمت رسانی به مردم است .
مقام معظم رهبری
منشور اخلاقی کارکنان سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل
ما کارکنان جهاد کشاورزی با ایمان به خالق هستی و الهام از تعالیم عالیه اسلام و قرآن کریم ، سیره اولیای الهی و آرمان های امام خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و پیروی از رهنمودهای حکیمانه رهبری فرزانه انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای و اعتقاد راسخ به خدمات صادقانه به مردم عزیز کشور و پاسداری از ارزش های والای شهیدان راه دین و انقلاب و با همت و عزم جدی با بکارگیری مدیریت جهادی و در راستای اعتلای بخش کشاورزی و تأمین امنیت و سلامت غذایی مردم ، خود را ملزم به رعایت مفاد این منشور می دانیم.
۱- پاسداری از ارزش های اسلامی و فرهنگ جهادی نشات گرفته از ایمان، تقوا، ایثار، ولایت مداری، خودباوری، صداقت و امانتداری
۲- عبادت تلقی نمودن خدمت رسانی به مردم و اعتقاد به مشارکت پذیری، انسجام سازمانی و رعایت وجدان کاریف انضباط و عدالت در انجام وظایف.
۳- ایجاد زمینه های لازم برای بروز نوآوری و شکوفایی و رشد سرمایه گذاری و کارآفرینی در بخش کشاورزی.
۴- صیانت از حقوق شهروندی، حفظ احترام و کرامت انسانی و تلاش در جهت حفظ حرمت و جایگاه مردم.
۵- پرهیز از اسراف و تبذیر در اموال و امکانات دولتی و حفظ و نگهداری صحیح از بیت المال.
۶- ارائه خدمات صادقانه و بی منت، پاسخگویی شفاف، دقیق و به موقع به ارباب رجوع.
۷- رعایت کلیه شئونات اسلامی و حفظ آراستگی ظاهری و پایبندی به بهداشت عمومی.
۸- تقید به اصل حلال و حرام، عدم تبعیض و اجحاف در حقوق عمومی مردم.
۹- بهره گیری از پیشنهادات و انتقادات سازنده با خوشرویی و متانت در راستای بهبود انجام امور.